چاپ جوهر افشان عکس
27
مرداد

چاپ صنعتی چیست؟

چاپ صنعتی استفاده از تکنیک های چاپ برای تهیه یک کالای صنعتی است که می تواند تقریباً هر چیزی از جمله صابون ، شامپو ، بطری ، سیگار و … باشد. همچنین بخش اعظمی از چاپ آگهی های تبلیغاتی و سایر وسایل چاپی در مقادیر انبوه و کاربردی در حوزه ی چاپ صنعتی قرار می گیرد.
انواع چاپ صنعتی
به طور کلی ، چاپ صنعتی بسته به نوع مشتریانی که در آن مشغول به کار هستند یا مواد اولیه ای مثل رنگ و دستگاه ها به ۴ دسته تقسیم می شود. ( به خاطر داشته باشید که محصولات چاپی مختلف از روشهای مختلف چاپ استفاده می کنند. )

چاپ صنعتی بسته بندی : که بیشتر مربوط به موارد کارخانه ای مانند کیسه های جعبه ، بطری ها ، برچسب ها و… است.
چاپ صنعتی انتشارات : همانطور که از نام مشخص شده است ، مربوط به کتاب های روزنامه ها ، مجلات و غیره است.
چاپ صنعتی در کارخانه های تولیدی : که صنعت چاپ صنعتی در آنجا بومی سازی می شود و فقط برای یک شرکت خاص قابل استفاده است.
چاپ صنعتی تجاری : که رایج ترین شکل چاپ صنعتی است و به مشتریان کوچک و بزرگ خدمت می کند و به طیف گسترده ای از خدمات چاپ از جمله لوازم التحریر ، بروشور و مجله می پردازد. در واقع چاپ صنعتی تجاری در خیلی از موقعیت ها به یک رسانه محبوب برای مشاغل بزرگ و کوچک تبدیل شده است.
تفاوت بین چاپگرهای آنلاین و فروشگاههای چاپی چیست؟
هیچ فرقی بین این دو چاپگر وجود ندارد . در حقیقت ، بیشتر شرکتهای معتبر چاپ آنلاین ، چاپخانه های تکامل یافته ی چاپ صنعتی اند. و خدمات چاپ صنعت را انجام می دهند. با این حال ، اگر بخواهیم دقیق تر مقایسه کنیم مثل خرید یک کالا از کانال های مجازی و یا یک کانال حضوری است .چاپگرهای آنلاین به کمک یک تکنولوژی واضح – درگاه سفارشات – به دسترسی سریع و راحت که منجر به ارسال سریعتر سفارشات می شوند کمک می کنند .
چاپگرهای صنعتی آنلاین چگونه کار می کنند؟
ابتدا سفارش خود را از طریق اینترنت به یک ارائه دهنده خدمات چاپ آنلاین ارسال می کنید. سفارش شما بررسی می شود و به یک چاپ خانه ارجاع داده می شود سپس از طریق چاپ خانه نیاز چاپی را که سفارش داده اید انجام می شود ، در اینحالت شما پورسانت شرکت واسط را نیز علاوه بر عدد نهایی کار چاپ باید پرداخت کنید و یا اگر نیاز به پرداخت عدد پایین تر داشته باشید کیفیت پایین تری را شاهد خواهید بود.
مزیت سفارشات تلفنی
مزیت چاپ صنعتی از طریق جست و جو در گوگل این است که آنها به راحتی ما را تهیه می کنند. برای نزدیک شدن به چاپگر نیازی به سوار شدن در اتومبیل های خود نداریم ، همه این کارها از آسایش خانه ، حتی تختخواب ما انجام می شود. شما به راحتی با یک تماس تلفنی و ارسال عکس یا فایل مورد نظرتان به بخش گرافیکی شرکت بصورت مستقیم بدون حضور واسطه – که اغلب هزینه جداگانه ای را برای ارائه ی سرویس مورد نیازتان دریافت می کنند – با کیفیتی بالا از طریق چاپ خانه های اصلی به برطرف کردن نیازتان بپردازید . علاوه بر این ، با اقتصاد مقیاس ، (خرید عمده) ، هنگام خرید کالاهای چاپی به صورت عمده می توانند پس انداز بیشتری را ارائه دهند.

چاپ صنعتی عکس

طیف وسیعی از محصولات ارائه شده توسط چاپ خانه های بی واسطه
طیف وسیعی از محصولات چاپی می تواند از چند صدها تا هزار نفر شامل انواع ثابت ، جزوات ، جزوه های تاشو ، نامه ها ، کارت پستال ها ، بروشورها ، کاتالوگ ها ، بلیط های رویداد ، یادداشت های پد ، میزهای رومیزی ، پاکت نامه ها ، استیکرها ، تقویم ها ، بسترها و موارد دیگر باشد. ارائه دهندگان خدمات چاپ صنعتی همچنین دارای دستور فوق العاده ای از سفارشات چاپی بزرگ مانند برزنت و آگهی نورد ، علائم تابلو ، پرچم ، پوستر نمایشگاه و سایر بنرهای فوق العاده بزرگ هستند که در تبلیغات استفاده می شوند.
تکنیک های چاپ
تکنیک های چاپ کاملا وابسته به متریالی است که قرار است چاپ روی آن انجام شود. بسیاری از تکنیک های چاپ برای چاپ صنعتی استفاده می شود ، نقاط مشترک زیادی باهم دارند ، برخی مواد قابلیت کمی در پذیرش چاپ و رنگ دارند و برخی دیگر می توانند روی اشیاء وسیع تری چاپ کنند.
لیتوگرافی افست : برای چاپ روی کاغذ ، مقوا ، پلاستیک و سایر مواد مسطح ، کتاب ، روزنامه ، لوازم التحریر ، بسته بندی و غیره استفاده می شود.
Flexography یا Flexo : به طور خلاصه برای چاپ روی پلاستیک ، فلزات ، سلفون و غیره استفاده می شود.
چاپ دیجیتال : روشی برای چاپ خانگی است که توسط پرینترهای جوهر افشان استفاده می شود و انعطاف پذیری بالایی را ارائه می دهد.
چاپ هیت ترانسفر یا چاپ صفحه : برای چاپ در طیف وسیع تری از چیزهایی مانند تی شرت ، سطوح شیشه ای ، چوب و غیره استفاده می شود .
Rotogravure : همچنین Gravure نامیده می شود ، یک تکنیک اختصاصی برای روزنامه ها ، مجلات ، بسته بندی و غیره است.
چاپ سه بعدی : یک تکنیک نسبتاً جدید است که چاپهای ۳ بعدی را ارائه می دهد .
آیا چاپ هنوز در عصر تکنولوژی زنده است؟
برخی از تکنولوژی ها و تکنیک ها هرگز قدیمی نمی شوند و رسانه های چاپی نیز در میان آنها قرار دارند. هر زمان که از یک بقالی فروشی یا بقالی کوچک بازدید می کنید ، هر برچسب یا تصویر حکاکی شده ای که می خوانید از خانواده ی چاپ صنعتی است. عصر فناوری فقط فرآیندهای غیر ضروری را حذف و موارد مورد نیاز مانند چاپ را نیز اصلاح کرده است.
در واقع فن آوری کمک کرده که انواع مختلف چاپ در دسترس و مقرون به صرفه برای همه باشد. و کارآیی تجهیزات چاپ را اعم از کاربردهای منزل یا صنعتی بطور قابل توجهی افزایش داده است . برای خیلی فعالان صنعت چاپ روشهای انتقال و فرآوری مواد اولیه را نیز بهبود بخشیده است.
مزایای فن آوری در چاپ ، موجب صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی شده است و همچنین از بازیافت قابل توجه مواد چاپی ، کاغذ ، پلاستیک ، حتی شیشه در کشورهای در حال توسعه سود برده است. چاپ صنعتی در حال پیشرفت است . این تجارت بی سن است و هیچگاه جذابیت خود را از دست نمی دهد.