چاپ هیت ترانسفر

چاپ هیت ترانسفر همانطور که از نامش پیداست به نوعی از چاپ صنعتی اتخاذ می شود که در آن انتقال تصویر به وسیله گرما و تاحدی فشار انجام می شود . در این نوع چاپ ، تصویر مورد نظر ابتدا توسط دستگاه چاپ هلیو بصورت رول چاپ  میشود . که به آنها فویل گفته میشود .

در این نوع چاپ صنعتی ( چاپ هیت ترانسفر ) ، رولهای مورد نظر روی دستگاه ترانسفر نصب شده و از طریق گرما و  فشار تصویر روی فویلها را به سطح مورد نظر – با توجه به بافت ، جنس و نوع آن –  انتقال میدهد.

چاپ هیت ترانسفر  به  شما امکان خلق رنگ های بیشتری را می دهد ( آنقدر که می توان در بعضی از انواع این چاپ گفت ، تعداد رنگ های قابل انتقال در چاپ هیت ترانسفر بی نهایت است ) . کیفیت چاپ هیت ترانسفر به قدری بالاست که در اغلب تصاویر درج شده روی قطعات از این روش استفاده شده است .

چاپ هیت ترانسفر امکان چاپ تصاویر پیچیده با رنگ های متنوع را به راحتی دارد . این نوع چاپ برخلاف چاپ تامپو پرینت و سیلک اسکرین چاپی ساده است که کمی مهارت در آن منجر به خلق نتایجی بسیار زیبا خواهد شد.

این نوع چاپ ، چاپ مورد علاقه طراحان دکوراسیون نیز هست ، یعنی علاوه بر کاربرد صنعتی ، چاپ هیت ترانسفر ، یک چاپ تزئیناتی هم به حساب می آیند .

با توجه به گرمای بسیار زیاد مبادله شده در این نوع چاپ ، از این نوع چاپ بیشتر برای قطعات با تحمل دمای بالا استفاده می شود. جوهر مورد استفاده در این نوع چاپ معمولا از زرق و برق بیشتری نسبت به سایر چاپ های صنعتی دارد .

heat transfer printing