اندازه بازار چاپ صنعتی
27
مرداد

اندازه بازار چاپ صنعتی

معمولا برای شروع هر کاری در هر بازاری داشتن تخمینی از اندازه ی بازار ، به شما در تعیین سودده بودن آن کسب و کار و آینده اش کمک شایانی می کند . اما تخمین اندازه بازار چاپ صنعتی آسان نیست زیرا بسیاری از قطعات چاپی که به کمک چاپ صنعتی تولید می شوند معمولاً در چاپ خانه های کوچک و نامشخص طراحی و تولید می شوند . ( این موضوع در مورد بخش های مختلف بازار بسته بندی هم صادق است و تنها در مورد چاپ صنعتی نیست ). برای تخمین این بازار شما می توانید کاری را که مفسران بازار انجام می دهند انجام دهید و ارزش تولید کامل محصولات چاپ شده را به دست آورید. این کار ممکن است اما به سختی ، زیرا محصولات تولید شده به کمک چاپ صنعتی نسبتاً در دسترس است . با این حال ، تعداد واحد های چاپ صنعتی و البته بازار محصولات نیازمند به چاپ صنعتی آنقدر زیاد است که می تواند افراد متقاضی برای انجام موضوعات مرتبط با صنعت چاپ را بیش از حد هیجان زده کند.

براساس شواهد و البته تجربیات ما احتمالا در سال گذشته عددی در حدود چند ده میلیارد تومان در این بازار تبادلات مالی صورت گرفته است . محصولات تولیدی هم به عنوان محصولات نهایی به فروش می رسند و هم به عنوان محصولاتی که چاپ صنعتی به طریقی با آنها درگیراست . این یعنی این محصولات تولیدی ممکن است بعضاً محصولاتی باشند تمام شده و کامل که چاپ مرحله ی آخر در تولید آنهاست مانند یک تی شرت چاپ شده و برخی دیگر یک محصول نیمه تمام مانند یک ماشین لباسشویی (به عنوان مثال انجام چاپ روی درب یک ماشین لباسشویی قبل از اینکه با ماشین لباسشویی ادغام شود).

در واقع برخی از محصولات تولیدی در مرحله بعدی بعد از چاپ به تولید کننده ی بعدی زنجیره فروخته ویا واگذار می شود و ما آنها را اینگونه ارزیابی می کنیم ، این یعنی در چاپ صنعتی در بیشتر موارد فعالان صنعت چاپ مثل یک خرده فروشی محصولات را پس از تولید ، به تولید کننده ی نهایی ارجاع می دهند اما این هم بخشی از بازار چاپ صنعتی را شامل می شود.

رشد بازار چاپ صنعتی

بازار چاپ صنعتی اساساً توسط مصرف کنندگان و متقاضیان چاپ هدایت می شود ، و زیرساخت های صنعتی براساس نیازهای آنها خلق می شود. اول از همه ، باید گفت تهدید مجازی برای این نوع چاپ ( چاپ صنعتی ) وجود ندارد. همانطور که هیچ برنامه اینترنتی تاکنون جایگزین نیاز به خرید ذرت نشده است. این یک خبر خوب مخصوصا برای کسانی است که با توجه به بازار در حال سقوط چاپ کاغذی ، نگران صنعت چاپ صنعتی هستند. و دوم ، کل بازار در حوزه چاپ صنعتی به طور ناگسستنی با اقتصاد جهانی در ارتباط است.

در حالی که ما از آن نوسانات اقتصادی و پیشرفت دنیای مجازی شکایت داریم ، باید بدانیم که بازار چاپ صنعتی از بین نمی رود ، بلکه به شکلی خلاقانه و پویا رشد می کند و نیاز به انجام چاپ صنعتی به بخش های دیگر بازار هم سرایت می کند که این امر باعث تغییر و افزایش تقاضا برای ما و تمامی فعالان صنعت چاپ صنعتی می شود.

البته فراموش نکنیم هنگامی که ما از رشد صحبت می کنیم ، بخشی از بازار چاپ صنعتی که محور عمومی مخاطبان و مصرف کنندگان است ، از رشد و پویایی بیشتری بهره مند خواهد است .

بنابراین بازار چاپ صنعتی غیر از رکود عمومی و احتمالا مشکلات داخلی همکاران داخل صنف هیچ گونه تهدید خارجی ندارد.

اگر بخواهیم مقداری آینده نگری را چاشنی چاپ صنعتی کنیم ، توجه به این نکته مهم می شود که قدرت چاپ در بازار چاپ صنعتی تا حدی به معنای استفاده از یک سخت افزار به روز و سنجش بازار در بخش های مختلف است . به عنوان مثال در حوزه لوازم الکترونیکی خانگی ( که یک بازار روبه رشد است ) نمی توانیم رشد قابل توجه بازار چاپ صنعتی را نادیده بگیریم .در همین باب ” گارتنر در یک مطالعه جدید ، رشد تولید ۱۰۰٪ در مدت ۲ سال را برای تولید قرص های صفحه لمسی پیش بینی کرده است. ”

در تولید صفحه نمایش لمسی در لوازم خانگی ، روند چاپ صنعتی به میزان قابل توجهی به عملکرد خود محصول کمک می کند. در این حوزه ، هنر به کار گیری چاپ صنعتی ، بلوغ و سرعت در پیاده سازی پیچیدگی آن و بکارگیری سخت افزار مناسب از موارد مهم است .