چاپ روی بطری شیشه ای
30
مرداد

مقایسه چاپ سیلک اسکرین با چاپ هیت ترانسفر

چاپ روی ظروف پلاستیکی سیلک اسکرین در مقایسه با چاپ هیت ترانسفر روی ظروف پلاستیکی؛ کدام مناسب است؟

آیا تا به حال در راهروهای فروشگاه های بزرگ سرگردان بوده اید و تحت تأثیر پکیجینیگ ظروف قرار گرفته اید؟ برخی از آنها براق و حرفه ای به نظر می رسند و برخی از آنها هیچ اصول خاصی از قبیل برند و مصرف کننده را رعایت نکرده اند. به نظر می رسد تنها دلیلی که آنها روی قفسه فروشگاه ایستاده اند ، برچسب یا پکیجینگی  است که دارند ، پکیجینگی هم گاهی بصورت کامل و یکپارچه تمام محصول را در برگرفته است .

شاید شما هم اکنون بیاندیشید که دقیقا همین بسته بندی  را برای محصول خود می خواهید ! در اینصورت  بهتر است تحقیق کنید ، و احتمالا کشف خواهید کرد که دو روش برای دستیابی به این به این نوع پکیجینگ وجود دارد – چاپ صنعتی ( چاپ تامپو پرینت و یا  سیلک اسکرین ) و برچسب های مناسب برای روی بطری های پلاستیکی .

اما اینکه آنها چه تفاوتی دارد و کدام فرآیند برای شما مناسب است؟ موضوعی است که برای پاسخ به این سوال ، باید جوانب مثبت و منفی هر سبک چاپ را بدانید.

چاپ روی ظروف پلاستیکی – سیلک اسکرین

چاپ روی قمقمه ای آب

جوانب مثبت و منفی:

چاپ روی ظروف پلاستیکی معمولا با استفاده از جوهر از طریق یک اسکرین ، مستقیماً روی بسته بندی انجام می شود. در این نوع چاپ اصلاً برچسب وجود ندارد.

این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که چاپگر الگوی مورد نظر چاپش را روی اسکرین اعمال می کند و سپس جوهر را از طریق دهانه های مشبک به محل مورد نظر منتقل می کند و بدین شیوه تصویر خلق می شود . این روش که به غربالگری ابریشم نیز معروف است. در صورت محدود بودن رنگ ها تعداد قابل قبولی در تولید – معمولا بصورت طولانی مدت – می تواند یک گزینه مقرون به صرفه باشد.

چاپ روی ظروف پلاستیکی اکثرا یک انتخاب محبوب است زیرا نتیجه نهایی با لمس و در کنار آب دوام و جذابیتش را از دست نمی دهد . با این حال ، نقاط ضعف خودش را دارد.

بیایید نگاهی دقیق تر به این مسئله بیاندازیم که چرا ممکن است تصمیم بگیرید که چاپ روی ظروف پلاستیکی استفاده کنید .

طرفداران:

طرافداران چاپ روی ظروف پلاستیکی معتقدند تمیز به نظر می رسد . به طور معمول ، بطری هایی که با تکنیک های چاپ روی ظروف پلاستیکی علامت گذاری می شوند معمولا فقط یک یا دو رنگ دارند. برای مثال در مورد بطری شامپو که اغلب چاپ سیلک اسکرین مورد قبول و تایید فعالان صنعت پلاستیک است که یکی از تکنیک های ممکن برای چاپ روی ظروف پلاستیکی است.

بادوام است چاپ روی ظروف پلاستیکی در برابر ضرب و شتم ، آب و هوا ، نور ماوراء بنفش و آب با دوام است. همچنین دارای خواص مقاوم در برابر شیمیایی است.

می توانید از رنگ های مات استفاده کنید. بسیاری از صاحبان کسب و کار دوست دارند که در نهایت تصویر روی محصولشان ، رنگ های یا ظاهری مات داشته باشد ، به خصوص هنگام چاپ سیلک اسکرین سفید روی ظروف شفاف. در این نوع چاپ می توان از جوهرهای سفید با تکنیک های خاصی برای خلق خواسته ی مشتری استفاده کرد .

می توانید بافت های خاصی اضافه کنید. به همین دلیل چاپ روی ظروف پلاستیکی محبوب است . برای رسیدن به این اتفاق هنگامی که جوهر ها از طریق فیلترهای چاپ گرهای صنعتی عبور می کنند ، می توان حالتی را ایجاد کرد که انتقال جوهر به صورت سطحی افزایش یابد تا بافت های خاصی ایجاد شود.

در صورت چاپ در تعداد زیاد و البته سطوح بزرگ ، هزینه ها کاهش می یابد . این امر به این دلیل است که یک فرایند واحد برای تولید کالاهای نهایی وجود دارد ، بنابراین لازم نیست مراحل ثانویه را هماهنگ کنید.

منتقدان :

اگر می خواهید یک سفارش کوتاه مدت یا متوسط ​​در مقاطع زمانی با فاصله های زیاد بصورت متعدد دریافت کنید ، چاپ روی ظروف پلاستیکی گرانتر باشد. همچنین اگر بیش از سه رنگ روی ظرف خود بیاورید ، معمولا چاپ فرایندی گران است.

به فضای بیشتری نیاز دارد. فضای موجود روی ظروف پلاستیکی برای چاپ روی ظروف پلاستیکی باید کافی باشد.

برای اینکه مقرون به صرفه باشد ، باید حداقل مقدار سفارش حداقل ۲۵۰۰ یا ۵۰۰۰ محصول داشته باشید.

از آنجا که این روش به طور مستقیم روی بسته بندی چاپ می شود و بیشتر خرده فروشان می خواهند که تولید کنندگان کالاهای نهایی را برای آنها بصورت خاص با چاپی خاص ارائه دهند ، ممکن است فضای زیادی برای چاپ نیاز داشته باشید. نتیجه نهایی ، شما نیاز به ذخیره مقدار خوبی دارید که بسته به اندازه ظرف شما به راحتی می تواند فضای زیادی را در یک انبار بگیرد.

ابزار اولیه برای راه اندازی یک کارگاه برای چاپ روی ظروف پلاستیکی بصورت دقیق می تواند گران باشد.

بطری های پلاستیکی زباله های گرانی هستند .

چاپ روی ظروف پلاستیکی – هیت ترانسفر

چاپ روی قمقمه آب بچگانه

جوانب مثبت و منفی

یک جایگزین محبوب برای چاپ روی ظروف پلاستیکی  ( سیلک اسکرین ) ، چاپ هیت ترانسفر روی ظروف پلاستیکی است . برچسب های فلکسو چاپی به گونه ای طراحی شده اند که با جداره ی ظرف مخلوط شوند و درست روی بطری می چسبند تا به همان شکل “بدون برچسب” چاپ روی ظرف پلاستیکی را نشان دهند.

پس چه زمانی چاپ هیت ترانسفر را انتخاب می کنید؟ بیایید به مزایا و مشکلات جانبی آن توجه کنیم.

طرفداران:

معمولا تفاوت بین چاپ روی ظروف پلاستیکی ( سیلک اسکرین ) و چاپ هیت ترانسفر برای مشتریان دشوار دانست و شما می توانید به راحتی این حس را در مخاطبان تان ایجاد کنید که ظرف پلاستیکی شان یک چاپ باکیفیت دارد. ظاهر “بدون برچسب” با چاپ هیت ترانسفر در یک ظرف روشن شبیه سازی می شود. انتهای برچسب را می توان تنظیم کرد تا با بطری مطابقت داشته باشد تا ظاهر “بدون برچسب” بیشتر شود. اگر یک چاپگر یا یک طراح گرافیک تفاوت را بدانند ، در صورت انتخاب صحیح و کامل مواد ، مصرف کننده متوسط ​​شما تمایل به توجه ندارد.

بندرت هزینه ابزار سازی وجود دارد. برچسبها در هزاران اندازه با دسترس بیشتری قابل دسترس هستند و هزینه ابزارآلات خاص را تا حدی کاهش می دهند. در صورت نیاز به ابزاری ، هزینه به طور کلی به میزان قابل توجهی نسبت به چاپ روی ظروف پلاستیکی کاهش می یابد.

اگر یک برچسب نادرست استفاده شود یا خطایی داشته باشد شما هزینه ی کمی را از دست داده اید  ، چون برچسب دور ریخته می شود و بطری دوباره سوار می شود. شما نمی خواهید کل بسته بندی محصولات خود را از بین ببرید.

طیف گسترده تری از رنگ ها را برای انتخاب دارید. بنابراین می توانید برچسب ها را در حد یک تصویر یا عکس تولید کنید. در حد یک آسمان آبی رنگ هنگام غروب با صدها طیف رنگی !

شما می توانید برچسب را بسیار ساده چاپ کنید. حتی اگر نیاز دارید  بصورت محدود از محصولتان را چاپ کنید و حتی اگر یا امکان ارسال محصولات اصلی را ندارید ، برچسب ها را خودتان روی محصول سوار کنید .

منفی:

برچسب ها بسیار کم دوام هستند.

اگر محصول شما در معرض استفاده های بیش از حد مانند قرار گرفتن در معرض شیمیایی ، بهداشتی از طریق واحد شستشو یا قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش طولانی مدت قرار دارد ، مطمئنا بطور کامل از بین می روند.

شما باید دو فرآیند جداگانه را طی کنید. ابتدا ، باید برچسب های خود را چاپ کنید. سپس باید آنها را روی بسته بندی خود بمالید. این مرحله اضافی ممکن است منجر به هزینه های دیگر راه اندازی یا هزینه حمل و نقل از یک مرکز به دیگری شود.

پوشش برچسب ممکن است به اندازه دلخواه شما گسترده نباشد. اگر یک ظرف مخصوص شکل مانند بطری یا لوله باریک داشته باشید ، ممکن است اندازه برچسب شما محدود شود و باعث کاهش ناحیه گرافیکی شود. در این حالت ، برچسب آستین کوچک ممکن است گزینه بهتری باشد.

حالا میرسیم به سوال اصلی این متن ، چاپ روی ظروف پلاستیکی در مقابل برچسب روی ظروف پلاستیکی: کدام برای شما مناسب است؟

هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از چاپ روی ظروف پلاستیکی در مقابل چاپ هیت ترانسفر ، عوامل زیادی وجود دارد. برای یافتن گزینه های مناسب موارد زیر را در نظر بگیرید:

چه تعداد محصول دارید؟

بسته بندی محصول شما چه شکلی است؟

چند رنگ برای برچسب خود نیاز دارید؟

محصول شما از کجا استفاده خواهد شد؟

سؤال: کدام یک برای بسته بندی محصول مناسب است؟

به کمک اطلاعات بالا و سوالات فوق به راحتی می توانید تصمیم تان را بگیرید .

اما اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام برای شما مناسب است با ما تماس بگیرید تا یکی از متخصصان ما با بررسی مراحل اجرایی کار شما و نیازها و باید هایتان و در نظر گرفتن بهترین گزینه برای شما ، شما را راهنمایی کند.